Aktualizace | Období : 01.04.2020 - 30.04.2020
Název sektoru : Evropský železniční systém (vysokorychlostní i konvenční) (uvedené na trh před 31. 10. 2020)
Označení harmonizované normy | ČSN | Český název harmonizované normy | Platnost normy jako hEN | Datum ukončení presumpce shody nahrazované normy | Zveřejnění názvů hEN v OJ EU | Předpisy |
---|---|---|---|---|---|---|
EN 14067-4:2005+A1:2009 Zrušená je nahrazena EN 14067-4:2013+A1:2018 | ČSN EN 14067-4+A1:2010(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 14067-4 + A1:2019 | Železniční aplikace - Aerodynamika - Část 4: Požadavky a zkušební postupy pro aerodynamiku na širé trati | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 14067-6:2010 Zrušená je nahrazena EN 14067-6:2018 | ČSN EN 14067-6:2010(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 14067-6:2019Zrušená (zatím harmonizovaná) | Železniční aplikace - Aerodynamika - Část 6: Požadavky a zkušební postupy pro hodnocení účinků bočního větru | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 14067-6:2018 nahrazuje EN 14067-6:2010Zrušená | ČSN EN 14067-6:2019(Zrušená (zatím harmonizovaná)) je nahrazena ČSN EN 14067-6:2010Zrušená | Železniční aplikace - Aerodynamika - Část 6: Požadavky a zkušební postupy pro hodnocení účinků bočního větru | 30.03.2020 (IRS) | 30.03.2020 (IRS) | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. |
EN 14198:2016 Zrušená je nahrazena EN 14198:2016 + A1:2018Zrušená | ČSN EN 14198:2017(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 14198+A1:2019Zrušená | Železniční aplikace - Brzdění - Požadavky na brzdový systém vlaků tažených lokomotivou | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 14198:2016 + A1:2018 Zrušená je nahrazena EN 14198:2016+A2:2021EN 14198:2016Zrušená | ČSN EN 14198+A1:2019(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 14198+A2:2022ČSN EN 14198:2017Zrušená | Železniční aplikace - Brzdění - Požadavky na brzdový systém vlaků tažených lokomotivou | 30.03.2020 (IRS) | 30.03.2020 (IRS) | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. |
Upozornění: Předpoklad shody vzniká, pouze pokud se norma použije ve spojení s technickým stanoviskem Agentury Evropské unie pro železnice ERA-OPI-2018-3 (https://www.era.europa.eu/library/opinions-andtechnical- advices_en).EN 14363:2016+A1:2018 Zrušená je nahrazena EN 14363:2016+A2:2022 |
ČSN EN 14363 + A1:2018(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 14363+A2:2023 | Železniční aplikace - Zkoušení a simulace pro schvalování železničních vozidel z hlediska jízdních vlastností - Jízdní chování a stacionární zkoušky | 30.03.2020 (IRS) | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | |
EN 15355:2008+A1:2010 Zrušená | ČSN EN 15355+A1:2011(Zrušená) | Železniční aplikace - Brzdění - Rozváděče a vypínače brzdy | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 15610:2009 Zrušená je nahrazena EN 15610:2019 | ČSN EN 15610:2009(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 15610:2019 | Železniční aplikace - Emise hluku - Měření drsnosti povrchu kolejnic ve vztahu k hluku valení | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 15877-1:2012 Zrušená je nahrazena EN 15877-1:2012+A1:2018 | ČSN EN 15877-1:2013Oprava 1-12.14(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 15877-1+A1:2019 | Železniční aplikace - Označení železničních vozidel - Část 1: Nákladní vozy | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 16186-3:2016 Zrušená je nahrazena EN 16186-3:2016+A1:2018Zrušená | ČSN EN 16186-3:2017(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 16186-3:2023ČSN EN 16186-3+A1:2019Zrušená (zatím harmonizovaná) | Železniční aplikace - Kabina strojvedoucího - Část 3: Provedení zobrazovacích jednotek | 15.12.2017 (IRS) | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | |
EN 16186-3:2016+A1:2018 Zrušená je nahrazena EN 16186-3:2016Zrušená EN 16186-3:2022 | ČSN EN 16186-3+A1:2019(Zrušená (zatím harmonizovaná)) je nahrazena ČSN EN 16186-3:2017Zrušená | Železniční aplikace - Kabina strojvedoucího - Část 3: Provedení zobrazovacích jednotek | 30.03.2020 (IRS) | 30.09.2020 (IRS) | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. |
EN 16922:2017 Zrušená je nahrazena EN 16922:2017+A1:2019 | ČSN EN 16922:2018(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 16922 + A1:2020 | Železniční aplikace - Pozemní služby - Vybavení k vyprazdňování tekutého odpadu z vozidla | 10.08.2018 (IRS) | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | |
EN 50122-1:2011 | ČSN EN 50122-1 ed. 2:2011Změna A3-5.17Změna Z1-7.23Změna A4-9.17Oprava 2-4.18Oprava 1-1.15Změna A1-4.12Změna A2-11.16 Oprava 3-11.19 | Drážní zařízení - Pevná trakční zařízení - Elektrická bezpečnost, uzemňování a zpětný obvod - Část 1: Ochranná opatření proti úrazu elektrickým proudem | 10.08.2018 (IRS) | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | |
AC:2012 | 30.03.2021 (IRS) | |||||
A1:2011 | 30.03.2020 (IRS) | |||||
A2:2016 | 30.03.2020 (IRS) | |||||
A3:2016 | 30.03.2020 (IRS) | |||||
A4:2017 | 30.03.2020 (IRS) | |||||
EN 50126-1:1999 Zrušená je nahrazena EN 50126-1:2017 | ČSN EN 50126-1:2001Oprava 1-7.07Změna Z2-3.19Oprava 1-2.12(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 50126-1 ed. 2:2019 | Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS) | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
AC:2006 | ||||||
AC:2010 | ||||||
AC:2012 | ||||||
EN 50129:2003 Zrušená je nahrazena EN 50129:2018 | ČSN EN 50129:2003Změna Z1-6.19Změna Z2-3.21Oprava 1-2.12(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 50129 ed. 2:2021 | Drážní zařízení - Sdělovací a zabezpečovací systémy a systémy zpracování dat - Elektronické zabezpečovací systémy | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
AC:2010 | ||||||
EN 50463-1:2012 Zrušená je nahrazena EN 50463-1:2017 | ČSN EN 50463-1:2013Změna Z1-4.18(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 50463-1 ed. 2:2018 | Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 1: Obecně | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 50463-2:2012 Zrušená je nahrazena EN 50463-2:2017 | ČSN EN 50463-2:2013Změna Z1-4.18(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 50463-2 ed. 2:2018Oprava 1-8.19 | Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 2: Měření energie | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 50463-3:2012 Zrušená je nahrazena EN 50463-3:2017 | ČSN EN 50463-3:2013Změna Z1-4.18(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 50463-3 ed. 2:2018 | Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 3: Zpracování dat | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 50463-4:2012 Zrušená je nahrazena EN 50463-4:2017 | ČSN EN 50463-4:2013Změna Z1-4.18(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 50463-4 ed. 2:2018 | Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 4: Komunikace | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. | ||
EN 50463-5:2012 Zrušená je nahrazena EN 50463-5:2017 | ČSN EN 50463-5:2013Změna Z1-4.18(Zrušená) je nahrazena ČSN EN 50463-5 ed. 2:2018 | Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 5: Posuzování shody | OJ-IRS | 2008/57/ES 133/2005 Sb. 352/2004 Sb. 513/2009 Z.z. |