ČSN ISO 21219-25 - Inteligentní dopravní systémy - Dopravní a cestovní informace (TTI) v dopravním protokolu expertní skupiny, druhá generace (TPEG2) - Část 25: Nabíjecí infrastruktura pro elektromobily (TPEG2-EMI)
| Stáhnout normu: | ČSN ISO 21219-25 (Zobrazit podrobnosti) |
| Datum vydání/vložení: | 2025-07-01 |
| Třidící znak: | 018259 |
| Obor: | Dopravní telematika |
| ICS: |
|
| Stav: | Platná |
3.1 elektromobil; elektrické vozidlo (electric vehicle)
EV
vozidlo, které je (zčásti nebo zcela) nabíjeno a provozováno na elektrický pohon
POZNÁMKA 1 k heslu S ohledem na požadavky TPEG jsou tím míněna i další elektrická vozidla, jako elektrokola.
POZNÁMKA 2 k heslu Baterie elektromobilu lze obvykle nabíjet z kterékoli běžné zásuvky. V případě požadavku na rychlé nabíjení (například během dlouhých cest) jsou kladeny vyšší požadavky na technickou infrastrukturu. Byly vyvinuty zvláštní zásuvky a silnoproudé připojovací kabely umožňující jednoduché a bezpečné užívání rychlonabíjecích stanic. Koncový uživatel potřebuje vědět, jaké možnosti nabíjecí stanice nabízejí. Elektromobily mohou mít „identitu“ určenou k elektronickému načtení, např. certifikát. Pro uskutečnění a plánování průběhu nabíjení vozidla mohou být relevantní také další informace, které může elektromobil sdělit infrastruktuře. Pro plánování nabíjení vozidla mohou být relevantní parametry jako je aktuální stav nabití bate-rie, požadovaný příkon při nabíjení nebo dojezd vozidla. Vozidlo a nabíjecí stanice mohou komunikovat pomocí připojovacího kabelu nebo jiných dostupných mechanismů, např. použitím centrálního systému výrobce elektromobilu, ke kterému je vozidlo (prostřednictvím mobilních dat) připojeno.
POZNÁMKA 3 k heslu Informace o elektromobilitě (EMI) zahrnují také požadavky na hybridní (částečně elektricky poháněná) vozidla.
3.1 electric vehicle
EV
vehicle that is (partly) electrically powered and operated
Note 1 to entry: With respect to the TPEG requirements, electric vehicles such as e-bikes are considered in addition to electric cars.
Note 2 to entry: Electric vehicle (EV) batteries can typically be charged at any regular power socket. If fast charging is required (e.g. during longer journeys), higher demands on the technical infrastructure are made. Specific sockets and high-power connector cables have been developed to allow a simple and secure usage of boost charging stations. It is necessary for the end user to know which options are supported by a charging station. EVs can have an “identity” for electronic readout, e.g. by means of a certificate. Other information which can be communicated by an EV to the infrastructure can also be relevant for the execution and planning of charging orders. The current battery charge condition, the power requirements during the charging procedure and the cruising range are parameters that can be relevant for the planning of charging orders. The vehicle and charging station can communicate via the connector cable, but other mechanisms are also possible, e.g. using the back-end system of the EV-manufacturer to which an EV is connected (via mobile data connection).
Note 3 to entry: Electromobility information (EMI) also covers the requirements for hybrid (partly electrically powered) vehicles.