ČSN EN ISO/IEC 17065 - Posuzování shody – Požadavky na orgány certifikující produkty, procesy a služby
Stáhnout normu: | ČSN EN ISO/IEC 17065 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2013-03-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:17065:ed-1:v1:en |
Třidící znak: | 015256 |
Obor: | Oblast zkušebnictví, akreditace, certifikace |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.6 služba
výsledek nejméně jedné činnosti nezbytně prováděné na rozhraní mezi dodavatelem a zákazníkem, který je obecně nehmotný
POZNÁMKA1 Poskytování služby může zahrnovat například následující:
činnost prováděnou na hmotném produktu dodaném zákazníkem (např. na opravovaném automobilu);
činnost prováděnou na nehmotném produktu dodaném zákazníkem (např. vyúčtování příjmů pro vypracování daňového přiznání);
dodání nehmotného produktu (např. poskytnutí informací vsouvislosti spředáváním znalostí);
vytvoření prostředí pro zákazníka (např. vhotelích arestauracích).
POZNÁMKA 2 Převzato z ISO 9000:2005, definice 3.4.2.
3.6 service
result of at least one activity necessarily performed at the interface between the supplier and the customer, which is generally intangible
NOTE1 Provision of aservice can involve, for example, the following:
an activity performed on acustomer-supplied tangible product (e.g. automobile to be repaired);
an activity performed on acustomer-supplied intangible product (e.g. the income statement needed to prepare atax return);
the delivery of an intangible product (e.g. the delivery of information in the context of knowledge transmission);
the creation of ambience for the customer (e.g. in hotels and restaurants).
NOTE 2 Adapted from ISO9000:2005, definition 3.4.2.