ČSN EN ISO/IEC 17021-1 - Posuzování shody – Požadavky na orgány poskytující služby auditů a certifikace systémů managementu – Část 1: Požadavky
Stáhnout normu: | ČSN EN ISO/IEC 17021-1 (Zobrazit podrobnosti) | |||
Změny: |
|
|||
Datum vydání/vložení: | 2016-01-01 | |||
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:17021:-1:ed-1:v1:en | |||
Třidící znak: | 015257 | |||
Obor: | Oblast zkušebnictví, akreditace, certifikace | |||
ICS: |
|
|||
Stav: | Platná |
3.3 poradenstvívoblastisystémumanagementu
účast na vytváření, implementaci nebo udržování systému managementu
PŘÍKLAD 1 Příprava nebo tvorba příruček nebo postupů.
PŘÍKLAD 2 Poskytování specifických rad, instrukcí nebo řešení týkajících se vytváření a implementace systému managementu.
Poznámka 1 k heslu Pořádání výcviku a fungování vroli školitele není považováno za konzultantskou činnost v případě, že u kurzů týkajících se systémů managementu nebo auditování jsou poskytovány pouze všeobecné informace; tj. školitel by neměl klientům poskytovat specifická řešení.
Poznámka 2 k heslu Poskytování všeobecných informací (ne specifických řešení pro zlepšování procesů nebo systémů klienta) není považováno za konzultantskou činnost. Tyto informace smí zahrnovat:
vysvětlení významu a účelu certifikačních kritérií;
identifikaci příležitostí ke zlepšování;
vysvětlení souvisejících teorií, metodik, technik nebo nástrojů;
sdílení informací osouvisejících dobrých praxích, které nejsou důvěrnými informacemi;
další aspekty managementu, které nejsou součástí auditovaného systému managementu.
3.3 management system consultancy
participation in establishing, implementing or maintaining amanagement system
EXAMPLE 1 Preparing or producing manuals or procedures.
EXAMPLE 2 Giving specific advice, instructions or solutions towards the development and implementation of amanagement system.
Note 1to entry: Arranging training and participating as atrainer is not considered consultancy, provided that, where the course relates to management systems or auditing, it is confined to the provision of generic information; i.e. the trainer should not provide client-specific solutions.
Note 2to entry: The provision of generic information, but not client specific solutions for the improvement of processes or systems, is not considered to be consultancy. Such information may include:
explaining the meaning and intention of certification criteria;
identifying improvement opportunities;
explaining associated theories, methodologies, techniques or tools;
sharing non-confidential information on related best practices;
other management aspects that are not covered by the management system being audited.