3.1.34 důvěryhodnost
(trustworthiness) schopnost splnit očekávání zúčastněných stran průkazným, ověřitelným a měřitelným způsobem POZNÁMKA 1 k heslu V závislosti na kontextu nebo odvětví a také na určitém výrobku nebo určité službě, datech a použité technologii se uplatňují různé charakteristiky, které je třeba ověřit, aby se zajistilo splnění očekávání zúčastněných stran. POZNÁMKA 2 k heslu Charakteristiky důvěryhodnosti zahrnují například spolehlivost, dostupnost, odolnost, bezpečnost, soukromí, ochranu, odpovědnost, transparentnost, integritu, autenticitu, kvalitu, použitelnost a přesnost. POZNÁMKA 3 k heslu Důvěryhodnost je atribut, který lze aplikovat na služby, výrobky, technologii, data a informace stejně jako v kontextu správy a řízení také na organizace.
3.1.34 trustworthiness
ability to meet stakeholder expectations in a demonstrable, verifiable and measurable way Note 1 to entry: Depending on the context or sector, and also on the specific product or service, data, and technology used, different characteristics apply and need verification to ensure stakeholders’ expectations are met. Note 2 to entry: Characteristics of trustworthiness include, for instance, reliability, availability, resilience, security, privacy, safety, accountability, transparency, integrity, authenticity, quality, usability and accuracy. Note 3 to entry: Trustworthiness is an attribute that can be applied to services, products, technology, data and information as well as, in the context of governance, to organizations.