ČSN EN 50689 - Bezpečnost laserových produktů - Zvláštní požadavky na spotřební laserové výrobky
Stáhnout normu: | ČSN EN 50689 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2022-05-01 |
Třidící znak: | 367750 |
Obor: | Plynové lasery a modulátory laserů |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.3 pro děti přitažlivý spotřební laserový výrobek
laserový výrobek, který:
a) podobá se svým tvarem nebo designem čemukoliv, co je běžně uznáváno jako přitažlivé pro děti, nebo co je určeno k použití dětmi; nebo
b) má jakoukoliv jinou vlastnost nebo charakteristiku, nutnou nebo nepotřebnou pro funkci výrobku, která by mohla být přitažlivá pro děti
Spotřební laserový výrobek přitažlivý pro děti je výrobek, který je pro děti přitažlivý díky svým vlastnostem, jako je funkce, pohyb, barva, znaky, zvuky, světla, tvar, textura, velikost, vůně nebo chuť.
PŘÍKLAD 1 laserové výrobky připomínající: např. kreslené postavičky, hračky, zbraně, hodinky, telefony, hudební nástroje, vozidla, lidské tělo nebo části lidského těla, zvířata, potraviny nebo nápoje.
PŘÍKLAD 2 laserové výrobky hrající hudbu (zvuky), s blikajícími světly, s pohyblivými částmi nebo s jinými zábavnými funkcemi.
POZNÁMKA 1 k heslu Prosté vyzařování viditelného laserového svazku nedělá jako takové laserový výrobek přitažlivý pro děti.
POZNÁMKA 2 k heslu „Přitažlivost pro děti“ závisí na posouzení případ od případu, zda je výrobek přitažlivý pro děti, s přihlédnutím ke specifickým vlastnostem daného výrobku (viz „Nové prohlášení ADCO o výrobcích přitažlivých pro děti, LVDWP/14/4, 15-06-2009).
POZNÁMKA 3 k heslu Běžný telefon, mobilní telefon nebo tablet se nepovažují za přitažlivé pro děti; naproti tomu telefon, mobilní telefon nebo tablet, které jsou navrženy tak, aby vypadaly jako kreslené postavičky, jsou považovány za přitažlivé pro děti. Také výrobek, který připomíná (ale není) hodinky, telefon, hudební nástroj atd., je považován za přitažlivý pro děti.
3.3 child appealing consumer laser product
laser product that:
a) resembles, by virtue of its form or design, anything that is commonly recognized as being appealing to, or intended for use by, children; or
b) has any other feature or characteristic, necessary or not for the function of the product, that is likely to be appealing to children
A child appealing consumer laser product is a product that is attractive to children due to its characteristics such as function, movement, colour, characters, sounds, lights, shape, texture, size, smell or taste
EXAMPLE 1 laser products resembling: e.g. cartoon characters, toys, guns, watches, telephones, musical instruments, vehicles, human body or parts of the human body, animals, food or beverages
EXAMPLE 2 laser products playing notes (sounds), having flashing lights, moving parts or other entertaining features
Note 1 to entry: The simple emission of a visible laser beam as such does not make a laser product child appealing.
Note 2 to entry: “Child appealing” depends on a case-by-case assessment of the child appealing character of the product, taking into account the specific characteristics of the product in question (see “New Declaration of ADCO on Child Appealing Appliances, LVDWP/14/4, 15-06-2009).
Note 3 to entry: A normal telephone, mobile phone or tablet is not considered as child appealing; in contrast, a telephone, mobile phone or tablet that is designed to look like a cartoon character, is considered child appealing. Also, a product that resembles (but is not) a watch, telephone, musical instrument, etc. is considered as child appealing.