ČSN EN 16704-1+A1 - Železniční aplikace - Kolej - Bezpečnost při práci v koleji - Část 1: Rizika na železnici a společné principy ochrany na pevných a mobilních pracovištích
Stáhnout normu: | ČSN EN 16704-1+A1 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2022-04-01 |
Třidící znak: | 736395 |
Obor: | Železniční komunikace |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.10 nebezpečná zóna
místo kde může být osoba, materiál nebo zařízení sraženo železničním vozidlem nebo vystaven zranění nebo smrtelnému zranění z důvodu aerodynamického vlivu
POZNÁMKA 1 k heslu Nebezpečná zóna zahrnuje pracovní místo a rozšiřuje se na obě strany na vzdálenost měřenou od osy koleje nebo vnější strany hlavy kolejnice, viz obrázek 1. Tato vzdálenost je určena národními pravidly a je závislá na:
rychlosti jízdy vlaku;
vlastnostech železničních vozidel (obrys).
POZNÁMKA 2 k heslu Nebezpečná zóna v tunelu je popsána v 7.1 a 7.2.
Legenda
1 nebezpečná zóna
2 měření nebezpečné zóny od osy koleje
3 měření nebezpečné zóny od vnější strany hlavy kolejnice
Obrázek 1 – Určení nebezpečné zóny
3.10 Danger Zone
area where a person, material or equipment can be struck by a railway vehicle or exposed to injury or fatality due to wind drag
Note 1 to entry: The danger zone includes the working track and extends on both sides over a distance measured from the axis of the track or the outside edges of the rail, see Figure 1. This distance is specified by national rules and is dependent on:
— the speed of the train circulation;
— the characteristics of the rolling stock (gauge and profile).
Note 2 to entry: Danger zone in tunnels is described in 7.1 and 7.2.
Key
1
danger zone
2
measurement of the danger zone of the track axis
3
measurement of the danger zone of the outside edge of the rail
Figure 1 — Definition of the danger zone