ČSN EN 15153-3 - Drážní aplikace - Vnější výstražná světelná a zvuková zařízení - Část 3: Vnější výstražná světelná zařízení pro městské dráhy
Stáhnout normu: | ČSN EN 15153-3 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2022-07-01 |
Třidící znak: | 280121 |
Obor: | Technické dodací předpisy vozidel |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.2 systém metra
systém vedené městské dopravy s právem vlastní dopravní cesty a oddělený od obecného silničního a pěšího provozu; v důsledku toho konstruován pro provoz v tunelech, na viaduktech nebo v úrovni povrchu, avšak fyzicky oddělený takovým způsobem, že náhodný přístup není možný
POZNÁMKA 1 k heslu V různých částech světa jsou systémy metra známé také jako podzemní, podpovrchová dráha apod. Kolejové systémy se specifickými konstrukčními provedeními provozované na oddělené dráze (např. jednokolejnicová nebo ozubnicová dráha) jsou rovněž uváděny jako metra, pokud jsou zařazeny do sítě veřejné městské dopravy.
POZNÁMKA 2 k heslu Upraveno podle CEN-CENELEC Guide 26.
3.2 metro system
UGT system operated on its own right of way and segregated from general road and pedestrian traffic; consequently designed for operations in tunnels, viaducts or on surface level but with physical separation in such a way that inadvertent access is not possible
Note 1 to entry: In different parts of the world, Metro systems are also known as the underground, the subway or the tube. Rail systems with specific construction issues operating on a segregated guideway (e.g. monorail, rack railways) are also treated as Metros as long as they are designated as part of the urban public transport network.
Note 2 to entry: Adapted from CEN-CENELEC Guide 26.