Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN ISO 21902 - zainteresovaná strana

ČSN ISO 21902 - Cestovní ruch a souvisící služby - Přístupný cestovní ruch pro všechny - Požadavky a doporučení

Stáhnout normu: ČSN ISO 21902 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2024-02-01
Třidící znak: 761207
Obor: Služby cestovního ruchu - Agentury a kanceláře
ICS:
  • 03.200.01 - Volný čas a cestovní ruch obecně
Stav: Platná
Nahlásit chybu

3.16 zainteresovaná strana

jednotlivec, skupina, organizace nebo autorita zapojené do dodavatelského řetězce přístupného cestovního ruchu (3.3)


POZNÁMKA 1 k heslu Zainteresované strany lze rozdělit do následujících hlavních kategorií:


národní nebo regionální orgány veřejné správy [včetně národních agentur cestovního ruchu (NTA), národních nebo regionálních rad pro podporu cestovního ruchu, organizací destinačního managementu (DMO), obcí, veřejných subjektů odpovědných za politiky infrastruktury, rozvojových a legislativních nebo regulačních rámců, organizací nebo odborníků působících v oblasti správy a ochrany kulturního dědictví];


zainteresované strany v odvětví cestovního ruchu [zahrnující investory do destinací a odvětví cestovního ruchu, podniky cestovního ruchu, zejména malé a střední podniky (MSP) napříč odvětvím cestovního ruchu: dopravu, ubytování, cestovní kanceláře a agentury, výrobce dopravních prostředků, pohostinství a stravovací služby, další poskytovatelé služeb cestovního ruchu a obchodní sdružení];


podniky a organizace z podpůrných odvětví: například společnosti pověřené prováděním stavebních prací v destinaci, architekti, vývojáři a propagátoři podpůrných nástrojů a služeb pro osoby se specifickými požadavky na přístup a společnosti nebo odborníci působící v oblasti informačních a komunikačních technologií (IKT);


turistické destinace;


koncoví uživatelé (tj. turisté a místní obyvatelé se specifickými požadavky na přístup nebo bez nich).

3.16 stakeholder


individual, group, organization or authority involved in the accessible tourism (3.3) value chain


Note 1 to entry: Stakeholders can be grouped into the following major categories:


— national or regional public administrations [including national tourism administrations (NTAs), national or regional tourism promotion boards, destination management organizations (DMOs), municipalities, public entities in charge of infrastructure polices, development and legislative or regulatory frameworks, organizations or professionals working in the field of cultural heritage management and protection];


— travel and tourism industry stakeholders [investors in destinations and tourism industry, travel and tourism businesses, especially small and medium enterprises (SMEs) across the tourism sector: transportation, accommodation, tour operators and travel agencies, transport manufacturers, hospitality and catering, other tourism providers and trade associations];


— enterprises and organizations from the support sectors: for example, companies entrusted with the execution of construction works within destinations, architects, developers and promoters of support tools and services for people with specific access requirements, and companies or professionals operating in the area of information and communication technology (ICT);


— tourism destinations;


— end users (i.e. tourists and the local population with or without specific access requirements).

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím