Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN EN 50726-1 - osoba s elektrotechnickou kvalifikací

ČSN EN 50726-1 - Pohotovostní a výstražné systémy - Část 1: Pohotovostní a výstražné reakční systémy (EDRS) - Základní požadavky, povinnosti, odpovědnosti a činnosti

Stáhnout normu: ČSN EN 50726-1 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2024-11-01
Třidící znak: 334597
Obor: Elektrická řídicí zařízení
ICS:
  • 13.320 - Poplachové a výstražné systémy
Stav: Platná
Terminologie normy
Nahlásit chybu

3.1.24 osoba s elektrotechnickou kvalifikací

osoby, které jsou na základě svého technického vzdělání, znalostí a zkušeností a znalostí příslušných norem, ustanovení a směrnic schopny posoudit jim svěřenou práci a rozpoznat případná nebezpečí


POZNÁMKA 1 k heslu Pro oblast pohotovostních a výstražných reakčních systémů je požadavkem vzdělání ze spektra elektrotechniky v oboru sdělovací, informační, mikroprocesorové, měřicí a řídicí techniky nebo obecné elektrotechniky a musí být prokázány zkušenosti v příslušných dalších oblastech a systémové znalosti týkající se technologie pohotovostního a výstražného reakčního systému. Dále jsou nutné znalosti pro posouzení stávajícího stavu nemovitosti jako je požární ochrana konstrukcí nebo technologie mechanického zabezpečení.


POZNÁMKA 2 k heslu Pro posouzení technického vzdělání lze zohlednit několikaletou praxi v příslušných oborech prácev souladu s IEC 60050‑826.


POZNÁMKA 3 k heslu Činnost vyžaduje schopnost samostatně plánovat a zpracovávat komplexní technické úkoly ve složitém, specializovaném a měnícím se prostředí. Požadují se integrované technické znalosti a hluboké teoretické znalosti oboru. Musí být znám rozsah a limity použití poplachového výstražného systému. Vyžaduje se velmi široké spektrum specializovaných kognitivních a praktických dovedností. Pracovní procesy se plánují meziprocesovým způsobem, přičemž se berou v úvahu alternativní akce a interakce s přilehlými oblastmi. Předpokladem je kompetence poučovat ostatní jednotlivce a pomáhat jim s důkladným vedením při učení. Kvalifikovaní lidé musí být schopni prezentovat interdisciplinární komplexní problémy strukturovaným a cíleným způsobem s ohledem na publikum, kterému jsou informace určeny. Učební a pracovní cíle stanovené samotnými kvalifikovanými osobami nebo ostatními musí být reflektovány, hodnoceny a sledovány samostatně a kvalifikované osoby převezmou odpovědnost za tyto cíle.


POZNÁMKA 4 k heslu Plnění úkolů je založeno na kvalifikačních požadavcích podle místního odpovědného kvalifikačního rámce na nejvyšší vhodné úrovni.

3.1.24 electrically skilled person


persons who, based to their technical education, knowledge and experience and knowledge of relevant standards, provisions and guidelines, are able to assess the work assigned to them and to recognize potential dangers


Note 1 to entry: For the field of emergency and danger response systems the requirement is an education from the spectrum of electrical engineering in the field of communication, information, microprocessor, measuring and control technology or general electrical engineering, and experience in the respective other fields and system knowledge regarding the emergency and danger response system technology shall be demonstrated. Moreover, knowledge is required for assessing the existing conditions of the property such as structural fire protection or mechanical security technology.


Note 2 to entry: To assess the technical education, several years of experience in the relevant fields of work can be taken into account in accordance with IEC 60050‑826.


Note 3 to entry: The activity requires the ability to independently plan and process comprehensive technical tasks in a complex, specialized and changing environment. Integrated technical knowledge and profound theoretical knowledge of the field are required. The scope and limits of the use of a danger alarm system shall be known. A very broad spectrum of specialized cognitive and practical skills is required. Work processes shall be planned in a cross-process manner, taking into account alternative actions and interactions with adjoining areas. The competence to instruct other individuals and to assist them with profound guidance on learning is a prerequisite. Skilled persons shall be able to present interdisciplinary complex issues in a structured and targeted manner, taking into account the audience the information is intended for. Learning and work objectives established by the skilled persons themselves or by others shall be reflected on, evaluated, pursued in a self-directed manner, and the skilled persons shall assume responsibility for such objectives.


Note 4 to entry: The completion of the tasks is based on the qualification requirements according to the local responsible Qualifications Framework at the highest appropriate level.

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím