ČSN ISO 14050 - Environmentální management - Slovník
Stáhnout normu: | ČSN ISO 14050 (Zobrazit podrobnosti) | |
Změny: |
|
|
Datum vydání/vložení: | 2010-09-01 | |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:14050:ed-3:v1:en | |
Třidící znak: | 010950 | |
Obor: | Příslušenství tlakovzdušných rozvodů, rozdělovače apod. | |
ICS: |
|
|
Stav: | Neplatná |
6.2 produkt
jakékoliv zboží nebo služba
POZNÁMKA 1 Produkt je možné rozdělit následujícím způsobem do kategorií:
- služby (například přeprava);
- software (např. počítačový program, slovník);
- hardware (např. mechanická část motoru);
- pomocný materiál (např. mazivo).
POZNÁMKA 2 Služby mají hmotné a nehmotné prvky. Zajištění služby může zahrnovat například:
- činnost povolenou na hmotném produktu dodaném zákazníkem (například automobil k opravě);
- činnost povolenou na nehmotném produktu dodaném zákazníkem (například uzávěrka potřebná pro vypracování daňového přiznání);
- doručení nehmotného produktu (například poskytnutí informace v souvislosti s předáváním znalostí);
- vytváření prostředí pro zákazníka (např. v hotelích a restauracích)
Software sestává z informací, je v podstatě nehmotný a může být ve formě přístupů, transakcí nebo postupů.
Hardware je zpravidla hmotný a jeho množství je zjistitelným znakem. Zpracované materiály jsou obecně hmotné a jejich množství trvalým znakem.
[ISO 14040:2006]
6.2 product
any goods or service
NOTE 1 The product can be categorized as follows:
- services (e.g. transport);
- software (e.g. computer program, dictionary);
- hardware (e.g. engine mechanical part);
- processed materials (e.g. lubricant).
NOTE 2 Services have tangible and intangible elements. Provision of a service can involve, for example, the following:
- an activity performed on a customer-supplied tangible product (e.g. automobile to be repaired);
- an activity performed on a customer-supplied intangible product (e.g. the income statement needed to prepare a tax return);
- the delivery of an intangible product (e.g. the delivery of information in the context of knowledge transmission);
- the creation of ambience for the customer (e.g. in hotels and restaurants).
Software consits of information and is generally intangible and can be in the form of approaches, transactions or procedures.
Hardware is generall tangible and its amount is a countable characteristic. Processed materials are generally tangible and their amount is a continous characteristic.
[ISO 14040:2006]