ČSN ISO 362-1 - Akustika - Technická metoda měření hluku vyzařovaného akcelerujícími silničními vozidly - Část 1: Kategorie M a N
Stáhnout normu: | ČSN ISO 362-1 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2023-10-01 |
Třidící znak: | 011686 |
Obor: | Akustika |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.1.1 pohotovostní hmotnost vozidla
celková hmotnost standardního vozidla vybaveného veškerým zařízením potřebným pro běžný provoz vozidla, včetně hmotnosti těchto součástí pro třídy M1, N1 a M2 s maximální technicky přípustnou hmotností naloženého vozidla nepřevyšující 3 500 kg:
maziva, chladicí kapalina (pokud je potřebná), kapalina do ostřikovačů;
palivo (nádrž naplněna na minimálně 90 % objemu specifikovaného výrobcem);
další vybavení, pokud je součástí základní výbavy vozidla, jako je náhradní kolo (kola), zakládací klíny, hasicí přístroj (přístroje), náhradní díly a sada nářadí
POZNÁMKA 1 k heslu Definice pohotovostní hmotnosti vozidla se může v jednotlivých státech lišit, ale v této části ISO 362 se odkazuje na její definici uvedenou v ISO 1176.
[ZDROJ: ISO 1176:1990, 4.4 a 4.6 – modifikováno.]
3.1.1 kerb mass
complete shipping mass of a vehicle fitted with all standard equipment necessary for normal operation plus the mass of the following elements for M1, N1, and M2 having a maximum authorized mass not exceeding 3 500 kg:
— lubricants, coolant (if needed), washer fluid;
— fuel (tank filled to at least 90 % of the capacity specified by the manufacturer);
— other equipment if included as basic parts for the vehicle, such as spare wheel(s), wheel chocks, fire extinguisher(s), spare parts, and tool kit
Note 1 to entry: The definition of kerb mass can vary from country to country, but in this part of ISO 362, it refers to the definition contained in ISO 1176.
[SOURCE: ISO 1176:1990, 4.4 and 4.6 — modified.]