ČSN ISO 830 - Kontejnery - Slovník
Stáhnout normu: | ČSN ISO 830 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2000-11-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:830:ed-2:v1:en |
Třidící znak: | 269339 |
Obor: | Palety, přepravky, regály |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
4.1.1 Třídění
Typy kontejnerů (viz tabulka 1) tvoří skupiny a skupiny jsou rozděleny podle následujících hledisek: druhu dopravy, typu nákladu a konstrukční charakteristiky kontejneru. Tedy:
pokud není stanoveno jinak, tak se předpokládá, že kontejnery jsou určeny pro použití ve všech druzích pozemní dopravy, tj. silniční, železniční a námořní;
hlavní třídění je provedeno v termínech druhů nákladů, pro které je kontejner přednostně určen.
Kontejnery pro všeobecný náklad (viz 4.2.1) zahrnují kontejnery, které nejsou specificky nebo přednostně určeny pro zvláštní kategorii nákladu. Tato skupina je rozdělena podle typu konstrukce a/nebo podle přístupnosti prostředků pro plnění (balení) a vyprazdňování.
Kontejnery pro specifické náklady (viz 4.2.2) zahrnují kontejnery pro náklady citlivé na teplotu, kontejnery pro kapaliny a plyny, pro suché sypké materiály a pro zvláštní kategorie, jako jsou automobily nebo živá zvířata. Tato skupina je rozdělena podle příslušných fyzikálních vlastností kontejneru, jako je schopnost udržovat teplotu podle stanovených podmínek, zkušebních přetlaků apod.
4.1.1 Classification
Container types (see Table 1) are grouped, and groups are subdivided according to the following concepts: mode of transport, categories of cargo, and the physical characteristics of the container. Thus:
it is assumed that containers are intended for use in any or all of the surface modes of transport, i.e. road, rail and sea, unless otherwise stated;
the main classification is made in terms of the type of cargo for which a container is primarily intended.
General cargo containers (see 4.2.1) include those containers which are not specifically or primarily intended for a particular category of cargo. This group is subdivided according to type of structure and/or means of access for loading (packaging) and emptying.
Specific cargo containers (see 4.2.2) include those for cargoes which are temperature-sensitive, for liquids and gases, for dry solids in bulk and for particular categories such as automobiles (cars) or livestock. This group is subdivided according to the appropriate physical attributes of the container, such as ability to maintain a particular temperature under stated conditions, test pressures, etc.