Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN EN 13232-1 - označování výhybek

ČSN EN 13232-1 - Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 1: Definice

Stáhnout normu: ČSN EN 13232-1 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2024-09-01
Třidící znak: 519652
Obor: Železniční komunikace
ICS:
  • 01.040.93 - Inženýrské stavby (názvosloví)
  • 93.100 - Stavba železnic
Stav: Platná
Terminologie normy
Nahlásit chybu

3.3.2 označování výhybek

výhybky se označují značkami

NP14): Národní poznámka Neplatí pro české prostředí. Pravá výhybka se označuje značkou P, levá výhybka značkou L.

 

RH pravá výhybka

 

LH levá výhybka

 

S symetrická výhybka

 

POZNÁMKA 1 k heslu Typ výhybky je závislý na konstrukčním uspořádání výměny, nikoliv na geometrickém uspořádání výhybky jako celku. Výměna je v tomto smyslu označena podle ohnutí opornice obloukové nebo odbočné větve výhybky na začátku hrotu jazyka.

 

POZNÁMKA 2 k heslu Odbočující kolej (vpravo nebo vlevo) je vždy kolej, která má ohnutou opornici výměny. V případech, kdy je poloměr oblouku obou opornic stejný, jedná se o symetrickou výhybku.

3.3.2 turnout designations


turnouts are designated by the symbols:


RH diverging to the right


LH diverging to the left


S symmetrical (or equal split)


Note 1 to entry: The type of turnout depends upon the “set” of the switches, and not upon the geometry of the track layout. The “set” is defined as the bend in the stock rail at the switch toe applying to the branch (diverging or turnout) line.


Note 2 to entry: The diverging track (to left or right) is always the track with the set in the stock rail. Where the set is equally shared between the two stock rails the turnout is an equal-split turnout.

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím