ČSN EN 13232-1 - Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 1: Definice
Stáhnout normu: | ČSN EN 13232-1 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2024-09-01 |
Třidící znak: | 519652 |
Obor: | Železniční komunikace |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.3.2 označování výhybek
výhybky se označují značkami
NP14): Národní poznámka Neplatí pro české prostředí. Pravá výhybka se označuje značkou P, levá výhybka značkou L.
RH pravá výhybka
LH levá výhybka
S symetrická výhybka
POZNÁMKA 1 k heslu Typ výhybky je závislý na konstrukčním uspořádání výměny, nikoliv na geometrickém uspořádání výhybky jako celku. Výměna je v tomto smyslu označena podle ohnutí opornice obloukové nebo odbočné větve výhybky na začátku hrotu jazyka.
POZNÁMKA 2 k heslu Odbočující kolej (vpravo nebo vlevo) je vždy kolej, která má ohnutou opornici výměny. V případech, kdy je poloměr oblouku obou opornic stejný, jedná se o symetrickou výhybku.
3.3.2 turnout designations
turnouts are designated by the symbols:
RH diverging to the right
LH diverging to the left
S symmetrical (or equal split)
Note 1 to entry: The type of turnout depends upon the “set” of the switches, and not upon the geometry of the track layout. The “set” is defined as the bend in the stock rail at the switch toe applying to the branch (diverging or turnout) line.
Note 2 to entry: The diverging track (to left or right) is always the track with the set in the stock rail. Where the set is equally shared between the two stock rails the turnout is an equal-split turnout.