Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN ISO 24495-1 - čtenář

ČSN ISO 24495-1 - Srozumitelný jazyk - Část 1: Řídicí zásady a směrnice

Stáhnout normu: ČSN ISO 24495-1 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2024-08-01
Třidící znak: 010508
Obor: Všeobecná terminologie
ICS:
  • 01.140.10 - Písma a transliterace
Stav: Platná
Nahlásit chybu

3.2 čtenář

člen předpokládané skupiny adresátů určitého dokumentu (3.3)


POZNÁMKA 1 k heslu Ačkoli slovo „čtenář“ má historické kořeny ve slovese „číst“, všichni členové předpokládané skupiny adresátů nemusí nutně dokumenty „číst“. Pro účely tohoto dokumentu termín „čtenář“ zahrnuje


každého, kdo dokument používá, ať už si ho prohlíží, poslouchá ho, dotýká se ho, nebo tyto možnosti kombinuje;


někoho, kdo bude dokument procházet nebo zběžně prohlížet a hledat pouze konkrétní informace;


někoho, komu je dokument předčítán, ať už osobou, nebo zařízením.


POZNÁMKA 2 k heslu Pro tentýž dokument může existovat několik různých skupin adresátů. Například v případě formuláře daňového přiznání je primární skupinou adresátů daňový poplatník a sekundární skupinou adresátů je finanční úřad. Jestliže jsou potřeby různých čtenářů v rozporu, mají přednost potřeby primární skupiny adresátů.

3.2 reader


member of the intended audience for a document (3.3)


Note 1 to entry: While the word “reader” is historically rooted in the verb “to read”, all intended audience members do not necessarily “read” documents. For the purposes of this document, the term “reader” includes the following:


— Everyone who uses a document, whether they view it, hear it, touch it or a combination.


— Someone who will skim or scan a document, looking only for particular information.


— Someone to whom a document is read, whether by a person or a device.


Note 2 to entry: There can be several different audiences for the same document. For example, the primary audience of an income tax form is the taxpayer, and the secondary audience is the tax agency. If the needs of different readers conflict, then the needs of the primary audience have priority.

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím