Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN EN ISO 22300 - komunikace a konzultace

ČSN EN ISO 22300 - Bezpečnost a odolnost – Slovník

Stáhnout normu: ČSN EN ISO 22300 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2020-06-01
Zdroj: https://www.iso.org/obp/ui#iso:std:iso:22300:ed-2:v1:en
Třidící znak: 012301
Obor: Ochrana společnosti a obyvatel
Stav: Platná
Terminologie normy
Nahlásit chybu

3.41 komunikace a konzultace

nepřetržité a interaktivní procesy (3.180), které vykonává organizace (3.158) k poskytování, sdílení nebo získávání informací (3.116) a zapojení se do dialogu se zainteresovanými stranami (3.124) a ostatními ve věci managementu (3.135) rizik (3.199)

POZNÁMKA 1 k heslu Informace se mohou vztahovat k existenci, povaze, formě, možnosti výskytu (3.133), významnosti, hodnocení (3.81), přijatelnosti, ošetření nebo k jiným aspektům managementu rizik a managementu bezpečnostních operací (3.233).

POZNÁMKA 2 k heslu Konzultace je obousměrný proces vědomého komunikování mezi organizací a jejími zainteresovanými stranami nebo ostatními, o nějakém problému před rozhodováním nebo určováním směru řešení tohoto problému. Konzultace je:

proces, který má dopad na rozhodování spíše interaktivním ovlivňováním než direktivně, a

vstup pro rozhodování, nikoli společné rozhodování.

[ZDROJ: ISO/Guide 73:2009, 3.2.1, upraveno – V definici byly „zúčastněné osoby“ změněny na „zainteresované strany a ostatní“ a byla upravena Poznámka 1 k heslu.]

3.41 communication and consultation

continual and iterative processes (3.180) that an organization (3.158) conducts to provide, share or obtain information (3.116), and to engage in dialogue with interested parties (3.124) and others regarding the management (3.135) of risk (3.199)

Note 1 to entry: The information can relate to the existence, nature, form, likelihood (3.133), severity, evaluation (3.81), acceptability, treatment or other aspects of the management of risk and security operations management (3.233).

Note 2 to entry: Consultation is a two-way process of informed communication between an organization and its interested parties or others on an issue, prior to making a decision or determining a direction on that issue. Consultation is

a process which impacts on a decision through influence rather than power, and

an input to decision making, not joint decision making.

[SOURCE: ISO/Guide 73:2009, 3.2.1, modified — In the definition, “stakeholders” has been changed to “interested parties and others” and Note 1 to entry has been modified.]

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím