ČSN EN 14478 - Železniční aplikace - Brzdění - Všeobecný slovník
Stáhnout normu: | ČSN EN 14478 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2005-12-01 |
Třidící znak: | 284001 |
Obor: | Brzdová soustava |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
4.4.8 průměrné zpomalení (ve vztahu k času)
změna rychlosti jako funkce stanoveného časového intervalu
POZNÁMKA 1 Tento termín se běžně nepoužívá pro specifikaci brzdicí výkonnosti.
POZNÁMKA 2 To je vyjádřeno vztahem:
at = průměrné zpomalení v1 = počáteční rychlost v2 = konečná rychlost t1 = počáteční čas t2 = konečný čas
t = t2 – t1
nebo v případě brzdění do zastavení
ts = doba od okamžiku počátečního času do okamžiku zastavení.
POZNÁMKA 3 Obvykle jsou vypočítány dva typy průměrného zpomalení (ve vztahu k času):
Průměrné zpomalení během brzdění. Počáteční čas je okamžik, od kterého se bere v úvahu dosažení celkové brzdicí síly (ekvivalentní celková aktivační doba není v této době brána v úvahu).
Průměrné zpomalení během brzdění do zastavení. Počáteční čas je okamžik, od kterého se uplatní požadavek na brzdu (ekvivalentní celková aktivační doba je brána v této době v úvahu).
4.4.8 average deceleration (with respect to time)
change of speed with respect to a finite period of time
NOTE 1 This term is not normally used for the specification of braking performance.
NOTE 2 It is expressed by the formula:
at = average deceleration v1 = initial velocity v2 = final velocity t1 = initial time t2 = final time
t = t2 – t1
or in the case of braking to a stop
ts = duration between an initial time and standstill.
NOTE 3 Usually, two types of average deceleration (with respect to time) are calculated:
Average deceleration over the braking time. The initial time is the time from which the fully brake force is considered as achieved (equivalent response time is not taken into account in the duration).
Average deceleration over the stopping time. The initial time is the time from which the brake demand is required (equivalent response time is taken into account in the duration).