ČSN EN 14478 - Železniční aplikace - Brzdění - Všeobecný slovník
Stáhnout normu: | ČSN EN 14478 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2005-12-01 |
Třidící znak: | 284001 |
Obor: | Brzdová soustava |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
4.4.9 průměrné zpomalení (ve vztahu k dráze)
změna rychlosti jako funkce stanovené brzdné dráhy
POZNÁMKA 1 Běžně užívaná specifikace brzdicí výkonnosti.
POZNÁMKA 2 To je vyjádřeno vztahem:
as = průměrné zpomalení v1 = počáteční rychlost v2 = konečná rychlost s1 = počáteční vzdálenost s2 = konečná vzdálenost s = s2 – s1
nebo v případě brzdění do zastavení:
*)
S = zábrzdná dráha mezi počátečním místem a místem zastavení.
*) NÁRODNÍ
POZNÁMKA Správně má být „s“.
POZNÁMKA 3 Obvykle jsou vypočítány dva typy průměrného zpomalení (ve vztahu k dráze):
Průměrné zpomalení pro brzdnou dráhu. Počáteční vzdálenost je místo, od kterého se bere v úvahu dosažení celkové brzdicí síly (ujetá vzdálenost během ekvivalentní celkové aktivační doby není pro tuto brzdnou dráhu brána v úvahu). Někdy se vztahuje k okamžitému zpomalení.
Průměrné zpomalení na zábrzdné dráze. Počáteční vzdálenost je místo, od kterého se uplatní požadavek na brzdu (ujetá vzdálenost během ekvivalentní celkové aktivační doby je pro tuto brzdnou dráhu brána v úvahu). Někdy se vztahuje k průměrnému zpomalení.
4.4.9 average deceleration (with respect to distance)
change of speed with respect to a finite distance
NOTE 1 Normally used for the specification of braking performance.
NOTE 2 It is expressed by the formula:
as = average deceleration v1 = initial velocity v2 = final velocity s1 = initial distance s2 = final distance s = s2 – s1
or in the case of braking to a stop:
S = distance between an initial place and the place standstill has been reached.
NOTE 3 Usually, two types of average deceleration (with respect to distance) are calculated:
Average deceleration over the braking distance. The initial place is the place from which the fully brake force is considered as achieved (distance run during the equivalent response time is not taken into account in the distance). This is sometimes referred to as instantaneous deceleration.
Average deceleration over the stopping distance. The initial place is the place from which the brake demand is required (distance run during the equivalent response time is taken into account in the distance). This is sometimes referred as mean deceleration.