3.65 komunikace a konzultace rizika
(risk communication and consultation) nepřetržité a opakující se procesy (3.54), které vykonává organizace k poskytování, sdílení nebo získávání informací a k zapojení se do dialogu se zúčastněnými stranami (3.37) ve věci řízení rizika (3.61) POZNÁMKA 1 k heslu Informace se mohou vztahovat k existenci, povaze, formě, možnosti výskytu (3.41), významnosti, hodnocení, akceptovatelnosti a ošetření rizika. POZNÁMKA 2 k heslu Konzultace je obousměrný proces vědomého komunikování mezi organizací (3.50) a zúčastněnými stranami o nějakém problému před rozhodnutím nebo určením směru řešení tohoto problému. Konzultace je proces, který má dopad na rozhodnutí spíše ovlivňováním než direktivně; a vstup pro rozhodování, nikoliv společné rozhodování.
3.65 risk communication and consultation
set of continual and iterative processes (3.54) that an organization conducts to provide, share or obtain information, and to engage in dialogue with stakeholders (3.37) regarding the management of risk (3.61) Note 1 to entry: The information can relate to the existence, nature, form, likelihood (3.41), significance, evaluation, acceptability and treatment of risk. Note 2 to entry: Consultation is a two-way process of informed communication between an organization (3.50) and its stakeholders on an issue prior to making a decision or determining a direction on that issue. Consultation is — a process which impacts on a decision through influence rather than power; and — an input to decision making, not joint decision making.