ČSN ISO/IEC 20000-1 - Informační technologie – Management služeb – Část 1: Požadavky na systém managementu služeb
Stáhnout normu: | ČSN ISO/IEC 20000-1 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2012-06-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:20000:-1:ed-3:v1:en |
Třidící znak: | 369074 |
Obor: | Informační technika všeobecně a terminologie |
ICS: |
|
Stav: | Neplatná |
3.31 systém managementu služeb, SMS
systém managementu pro vedení a řízení činností souvisejících s managementem služeb poskytovatele služeb
POZNÁMKA 1 Systém managementu je množina vzájemně souvisejících nebo vzájemně působících prvků pro ustanovení politiky a cílů a pro dosažení těchto cílů.
POZNÁMKA 2 SMS obsahuje všechny politiky, cíle, plány procesy, dokumentaci a zdroje související s managementem služeb, které jsou potřebné pro návrh, přechod, dodávku a zlepšování služeb a naplnění požadavků této části ISO/IEC 20000.
POZNÁMKA 3 Upraveno z definice „systému managementu kvality“ v ISO 9000:2005.
3.31 service management system SMS
management system to direct and control the service management activities of the service provider
NOTE 1 A management system is a set of interrelated or interacting elements to establish policy and objectives and to achieve those objectives.
NOTE 2 The SMS includes all service management policies, objectives, plans, processes, documentation and resources required for the design, transition, delivery and improvement of services and to fulfil the requirements in this part of ISO/IEC 20000.
NOTE 3 Adapted from the definition of “quality management system” in ISO 9000:2005.