Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN ISO 2041 - blokovací impedance

ČSN ISO 2041 - Vibrace, rázy a monitorování stavu – Slovník

Stáhnout normu: ČSN ISO 2041 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2020-04-01
Zdroj: https://www.iso.org/obp/ui#iso:std:iso:2041:ed-4:v1:en
Třidící znak: 011400
Obor: Mechanika
ICS:
  • 17.160 - Vibrace, rázy a měření vibrací a rázů
  • 01.040.17 - Metrologie a měření. Fyzikální jevy (názvosloví)
Stav: Platná
Terminologie normy
Nahlásit chybu

3.1.52 blokovací impedance

(blocked impedance) impedance na vstupu, jsou-li všechny výstupní stupně volnosti připojeny k zátěži s nekonečnou mechanickou impedancíNP3) POZNÁMKA 1 k heslu Blokovací impedance je funkce frekvenční odezvy daná poměrem odezvy fázoru blokovací nebo vstupní síly v bodě i k fázoru rychlosti buzení působícího v bodě j, přičemž všechny další měřicí body konstrukce jsou „blokovány“, tj. omezeny tak, aby měly nulovou rychlost. Aby se získala platná matice blokovacích impedancí, musí být změřeny všechny síly a momenty požadované k plné vazbě všech posuzovaných bodů konstrukce. POZNÁMKA 2 k heslu Jakékoliv změny v počtu měřicích bodů nebo jejich umístění změní blokovací impedance ve všech měřicích bodech. POZNÁMKA 3 k heslu Hlavní užitečnost blokovací impedance je v matematickém modelování konstrukce s použitím prvků soustředěných hmotností, tuhostí a tlumení nebo v použití metody konečných prvků. Při kombinaci nebo porovnávání takových matematických modelů s experimentálními daty pohyblivosti je nezbytné převést analytickou matici blokovacích impedancí na matici pohyblivostí nebo naopak.

3.1.52 blocked impedance

impedance at the input when all output degrees of freedom are connected to a load of infinite mechanical impedance Note 1 to entry: Blocked impedance is the frequency-response function formed by the ratio of the phasor of the blocking or driving-point force response at point i, to the phasor of the applied excitation velocity at point j, with all other measurement points on the structure “blocked”, i.e. constrained to have zero velocity. All forces and moments required to fully constrain all points of interest on the structure need to be measured in order to obtain a valid blocked impedance matrix. Note 2 to entry: Any changes in the number of measurement points or their location will change the blocked impedances at all measurement points. Note 3 to entry: The primary usefulness of blocked impedance is in the mathematical modelling of a structure using lumped mass, stiffness and damping elements or finite element techniques. When combining or comparing such mathematical models with experimental mobility data, it is necessary to convert the analytical blocked impedance matrix into a mobility matrix or vice versa.
Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím