ČSN EN ISO 9000 - Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník
Stáhnout normu: | ČSN EN ISO 9000 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2016-03-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:9000:ed-4:v1:en |
Třidící znak: | 010300 |
Obor: | Jakost |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.2.3 zainteresovaná strana
stakeholder osoba nebo organizace (3.2.1), která může mít vliv na rozhodnutí nebo činnost nebo jimi může být sama ovlivněna nebo se jimi cítí být ovlivněna
PŘÍKLAD Zákazníci (3.2.4), vlastníci, lidé v organizaci, poskytovatelé (3.2.5), bankéři, regulační orgány, svazy, partneři nebo společnost, která může zahrnovat konkurenty nebo nepřátelské nátlakové skupiny.
POZNÁMKA 1 k heslu Tento termín představuje jeden z běžných termínů a základních definicí norem ISO pro systémy managementu uvedených v příloze SL konsolidovaného dodatku ISO ke směrnicím ISO/IEC, část 1. Původní definice byla upravena doplněním příkladu.
3.2.3 interested party, stakeholder
person or organization (3.2.1) that can affect, be affected by, or perceive itself to be affected by a decision or activity
EXAMPLE Customers (3.2.4), owners, people in an organization, providers (3.2.5), bankers, regulators, unions, partners or society that can include competitors or opposing pressure groups.
Note 1 to entry: This constitutes one of the common terms and core definitions for ISO management system standards given in Annex SL of the Consolidated ISO Supplement to the ISO/IEC Directives, Part 1. The original definition has been modified by adding the Example.