ČSN EN ISO 9000 - Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník
Stáhnout normu: | ČSN EN ISO 9000 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2016-03-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:9000:ed-4:v1:en |
Třidící znak: | 010300 |
Obor: | Jakost |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.7.7 služba
výstup (3.7.5) organizace (3.2.1) s alespoň jednou činností nezbytně prováděnou mezi organizací a zákazníkem (3.2.4)
POZNÁMKA 1 k heslu Dominantní prvky služby jsou obvykle nehmotné.
POZNÁMKA 2 k heslu Služba často vyžaduje činnosti na rozhraní se zákazníkem pro stanovení požadavků (3.6.4) zákazníka stejně jako při dodání služby a může vyžadovat přetrvávající vztah, jako jsou banky, účetní organizace nebo státní organizace, např. školy nebo nemocnice.
POZNÁMKA 3 k heslu Poskytování služby může vyžadovat například
činnost prováděnou na zákazníkem dodaném hmotném produktu (3.7.6) (např. opravované auto);
činnost prováděnou na zákazníkem dodaném nehmotném produktu (např. výkaz zisku a ztrát nutný pro vypracování daňového přiznání);
poskytnutí nehmotného produktu (např. poskytnutí informací (3.8.2) v souvislosti s předáváním znalostí);
vytvoření prostředí pro zákazníka (např. v hotelech a restauracích).
POZNÁMKA 4 k heslu Službu obvykle vnímá zákazník.
3.7.7 service
output (3.7.5) of an organization (3.2.1) with at least one activity necessarily performed between the organization and the customer (3.2.4)
Note 1 to entry: The dominant elements of a service are generally intangible.
Note 2 to entry: Service often involves activities at the interface with the customer to establish customer requirements (3.6.4) as well as upon delivery of the service and can involve a continuing relationship such as banks, accountancies or public organizations, e.g. schools or hospitals.
Note 3 to entry: Provision of a service can involve, for example, the following:
an activity performed on a customer-supplied tangible product (3.7.6) (e.g. a car to be repaired);
an activity performed on a customer-supplied intangible product (e.g. the income statement needed to prepare a tax return);
the delivery of an intangible product (e.g. the delivery of information (3.8.2) in the context of knowledge transmission);
the creation of ambience for the customer (e.g. in hotels and restaurants).
Note 4 to entry: A service is generally experienced by the customer.