ČSN EN ISO 9000 - Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník
Stáhnout normu: | ČSN EN ISO 9000 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2016-03-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:9000:ed-4:v1:en |
Třidící znak: | 010300 |
Obor: | Jakost |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.6.4 požadavek
potřeba nebo očekávání, které jsou stanoveny, obvykle se předpokládají nebo jsou závazné
POZNÁMKA 1 k heslu „Obvykle se předpokládají“ znamená, že se jedná o zvyklost nebo běžnou praxi organizace (3.2.1) a zainteresovaných stran (3.2.3), že se uvažovaná potřeba nebo očekávání předpokládají.
POZNÁMKA 2 k heslu Specifikovaný požadavek je požadavek, který je stanoven, například v dokumentovaných informacích (3.8.6).
POZNÁMKA 3 k heslu K označení specifického druhu požadavku se může použít rozlišující přívlastek, např. požadavek na produkt (3.7.6), požadavek na management kvality (3.3.4), požadavek zákazníka (3.2.4), požadavek na kvalitu (3.6.5).
POZNÁMKA 4 k heslu Původcem požadavku mohou být různé zainteresované stranynebo samotná organizace.
POZNÁMKA 5 k heslu K dosažení vysoké spokojenosti zákazníka (3.9.2) může být nezbytné splnit očekávání zákazníka, i když to není ani stanoveno, ani se obvykle nepředpokládá, ani není závazné.
POZNÁMKA 6 k heslu Tento termín představuje jeden z běžných termínů a základních definicí norem ISO pro systémy managementu uvedených v příloze SL konsolidovaného dodatku ISO ke směrnicím ISO/IEC, část 1. Původní definice byla upravena doplněním poznámek 3 až 5 k heslu.
3.6.4 requirement
need or expectation that is stated, generally implied or obligatory
Note 1 to entry: “Generally implied” means that it is custom or common practice for the organization (3.2.1) and interested parties (3.2.3) that the need or expectation under consideration is implied.
Note 2 to entry: A specified requirement is one that is stated, for example in documented information (3.8.6).
Note 3 to entry: A qualifier can be used to denote a specific type of requirement, e.g. product (3.7.6) requirement, quality management (3.3.4) requirement, customer (3.2.4) requirement, quality requirement (3.6.5).
Note 4 to entry: Requirements can be generated by different interested parties or by the organization itself.
Note 5 to entry: It can be necessary for achieving high customer satisfaction (3.9.2) to fulfil an expectation of a customereven if it is neither stated nor generally implied or obligatory.
Note 6 to entry: This constitutes one of the common terms and core definitions for ISO management system standards given in Annex SL of the Consolidated ISO Supplement to the ISO/IEC Directives, Part 1. The original definition has been modified by adding Notes 3 to 5 to entry.