ČSN EN ISO 9000 - Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník
Stáhnout normu: | ČSN EN ISO 9000 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2016-03-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:9000:ed-4:v1:en |
Třidící znak: | 010300 |
Obor: | Jakost |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.3.3 management (3.3.3)
koordinované činnosti k zaměření a řízení organizace (3.2.1)
POZNÁMKA 1 k heslu Management může zahrnovat stanovení politik (3.5.8), cílů (3.7.1) a procesů (3.4.1) k dosažení těchto cílů.
POZNÁMKA 2 k heslu Slovo „management“ se někdy používá ve vztahu k lidem, tj. k osobě nebo skupině osob s pravomocí a odpovědností za vedení a řízení organizace. Používá-li se termín „management“ v tomto smyslu, má se vždy používat s některým druhem přívlastku, aby se vyloučila záměna s pojmem „management“ jako souborem činností definovaných výše. Nevhodné je například „management musí…“, zatímco „vrcholové vedení (3.1.1) musí…“ je vyhovující. Vztahuje-li se tento pojem k lidem, mají se použít jiná slova, např. manažerský nebo manažeři.
3.3.3 management
coordinated activities to direct and control an organization (3.2.1)
Note 1 to entry: Management can include establishing policies (3.5.8) and objectives (3.7.1), and processes (3.4.1) to achieve these objectives.
Note 2 to entry: The word “management” sometimes refers to people, i.e. a person or group of people with authority and responsibility for the conduct and control of an organization. When “management” is used in this sense, it should always be used with some form of qualifier to avoid confusion with the concept of “management” as a set of activities defined above. For example, “management shall…” is deprecated whereas “top management (3.1.1) shall…” is acceptable. Otherwise different words should be adopted to convey the concept when related to people, e.g. managerial or managers.