Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN EN ISO 9000 - systém managementu

ČSN EN ISO 9000 - Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník

Stáhnout normu: ČSN EN ISO 9000 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2016-03-01
Zdroj: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:9000:ed-4:v1:en
Třidící znak: 010300
Obor: Jakost
ICS:
  • 03.120.10 - Management kvality a prokazování kvality
  • 03.100.70 - Systémy managementu
Stav: Platná
Terminologie normy
Nahlásit chybu

3.5.3 systém managementu

soubor vzájemně provázaných nebo vzájemně působících prvků organizace (3.2.1) pro stanovení politik (3.5.8), cílů (3.7.1) a procesů (3.4.1) k dosažení těchto cílů

POZNÁMKA 1 k heslu Systém managementu se může týkat jednoho oboru nebo více oborů, např. managementu kvality (3.3.4), finančního managementu nebo environmentálního managementu.

POZNÁMKA 2 k heslu Prvky systému managementu vytvářejí strukturu organizace, role a odpovědnosti, plánování, provoz, politiky, praktiky, pravidla, názory, cíle a procesy k dosažení těchto cílů.

POZNÁMKA 3 k heslu Rozsah systému managementu může zahrnovat celou organizaci, specifické a identifikované funkce organizace, specifické a identifikované útvary organizace nebo jednu nebo více funkcí v rámci skupiny organizací.

POZNÁMKA 4 k heslu Tento termín představuje jeden z běžných termínů a základních definicí norem ISO pro systémy managementu uvedených v příloze SL konsolidovaného dodatku ISO ke směrnicím ISO/IEC, část 1. Původní definice byla upravena změnou poznámek 1 až 3 k heslu.

3.5.3 management system

set of interrelated or interacting elements of an organization (3.2.1) to establish policies (3.5.8) and objectives (3.7.1) and processes (3.4.1) to achieve those objectives

Note 1 to entry: A management system can address a single discipline or several disciplines, e.g. quality management (3.3.4), financial management or environmental management.

Note 2 to entry: The management system elements establish the organization’s structure, roles and responsibilities, planning, operation, policies, practices, rules, beliefs, objectives and processes to achieve those objectives.

Note 3 to entry: The scope of a management system can include the whole of the organization, specific and identified functions of the organization, specific and identified sections of the organization, or one or more functionsacross a group of organizations.

Note 4 to entry: This constitutes one of the common terms and core definitions for ISO management system standards given in Annex SL of the Consolidated ISO Supplement to the ISO/IEC Directives, Part 1. The original definition has been modified by modifying Notes 1 to 3 to entry.

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím