Your location: portal REGULATIONS AND STANDARDS»Systémy managementu»9001 Management kvality

Management kvality

stav k 1. 11. 2024

1) Požadavky a principy

ISO/TC 176

CEN/SS F20

stav v ČSN
ČSN on-line

stav v STN
e-shop

ISO 9000:2015
Quality management systems - Fundamentals and vocabulary
V revizi:
ISO/CD 9000

EN ISO 9000:2015

ČSN EN ISO 9000:2016
Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník
(01 0300) (cz)

STN EN ISO 9000:2016
Systémy manažérstva kvality. Základy a slovník
(01 0300) (sk/en)

ISO 9001:2015
Quality management systems - Requirements
Změna A1:2024
V revizi:
ISO/CD 9001

EN ISO 9001:2015

Změna: A1:2024

ČSN EN ISO 9001:2016
Systémy managementu kvality – Požadavky
(01 032) (cz)
Opr.1:2018

STN EN ISO 9001:2016
Systémy manažérstva kvality. Požiadavky
(01 0320) (sk/en)
Oprava O1:2018

ISO/TS 9002:2016
Quality management systems - Guidelines for the application of ISO 9001:2015

 

ČSN P ISO/TS 9002:2018
Systémy managementu kvality - Směrnice pro aplikování ISO 9001:2015
(01 0322) (cz)

STN P ISO/TS 9002:2017
Systémy manažérstva kvality. Návod na používanie ISO 9001: 2015
(01 0320) (sk)


ISO 9004:2018
Quality management - Quality of an organization - Guidance to achieve sustained success


EN ISO 9004:2018 

ČSN EN ISO 9004:2019 Management kvality - Kvalita organizace - Návod k dosažení udržitelného úspěchu
(01 0324) (cz)

STN EN ISO 9004:2019 
Manažérstvo kvality. Kvalita organizácie. Návod na dosiahnutie trvalého úspechu
(01 0320) (sk)
ISO 10001:2018
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for codes of conduct for organizations
 

ČSN ISO 10001:2019 Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro pravidla chování organizací
(
01 0340) (en)

STN ISO 10001:2022 
Manažérstvo kvality. Spokojnosť zákazníka. Návod na kódex správania sa organizácií
(01 0308) (sk)

ISO 10002:2018
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations
 

ČSN ISO 10002:2019
Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro vyřizování stížností v organizacích
(01 0339) (en)

STN ISO 10002:2021

Manažérstvo kvality. Spokojnosť zákazníka. Návod na vybavovanie sťažností v organizáciách
(01 0310) (sk)


ISO 10003:2018
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for dispute resolution external to organizations

 

ČSN ISO 10003:2019
Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro externí řešení sporů organizace
(01 0341) (en)

STN ISO 10003:2021

Manažérstvo kvality. Spokojnosť zákazníka. Návod na riešenie sporu mimo organizácie
(01 0309) (sk)

ISO 10004:2018
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for monitoring and measuring

 

ČSN ISO 10004:2019
Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro monitorování a měření
(01 0342) (en)

STN ISO 10004:2022 
Manažérstvo kvality. Spokojnosť zákazníka. Návod na monitorovanie a meranie
(01 0307), sk

ISO 10005:2018
Quality management systems - Guidelines for quality plans

  ČSN ISO 10005:2019
Management kvality - Směrnice pro plány kvality
(01 0332) (cz)

STN ISO 10005:2020
Manažérstvo kvality. Návod na plány kvality
(01 0324) (sk)

ISO 10006:2017

Quality management - Guidelines for quality management in projects

 

ČSN ISO 10006:2019
Management kvality - Směrnice pro management kvality v projektech
(01 0333) (cz) 

STN ISO 10006:2019
Manažérstvo kvality. Návod na manažérstvo kvality v projektech
(01 0325) (sk/en)

ISO 10007:2017
Quality management - Guidelines for configuration management

 

ČSN ISO 10007:2020
Management kvality – Směrnice pro management konfigurace
(01 0334) (cz)

STN ISO 10007:2020
Manažérstvo kvality. Návod na manažérstvo konfigurácie
(01 0304) (sk)

ISO 10008:2022
Quality management – Customer satisfaction – Guidance for business-to-consumer electronic commerce transactions

  ČSN ISO 10008:2023
Management kvality – Spokojenost zákazníka – Návod pro transakce elektronického obchodu mezi obchodní společností a spotřebitelem
(01 0343), en
STN ISO 10008:2024 
Manažérstvo kvality. Spokojnosť zákazníka. Usmernenie na transakcie elektronického obchodovania medzi podnikmi a spotrebiteľmi
(01 0306), sk

ISO 10009:2024
Quality management – Guidance for quality tools and their application

      

ISO 10010:2022
Quality management – Guidance to understand, evaluate and improve organizational quality culture

  ČSN ISO 10010:2023
Management kvality – Návod k pochopení, hodnocení a zlepšování kultury kvality organizace
(01 0344), en
 

ISO 10012:2003
Measurement management systems - Requirements for measurement processes and measuring equipment

V revizi:
ISO/DIS 10012
Quality management – Requirements for measurement management systems

EN ISO 10012:2003

V revizi:
prEN ISO 10012

ČSN EN ISO 10012:2003
Systémy managementu měření - Požadavky na procesy měření a měřicí vybavení
(01 0360) (cz)

STN EN ISO 10012:2004
Systémy manažérstva merania. Požiadavky na meracie procesy a meracie zariadenia
(01 0360) (sk)

ISO 10013:2021
Quality management systems – Guidance for documented information

 

ČSN ISO 10013:2021
Systémy managementu kvality - Návod k dokumentovaným informacím
(01 0331) (cz)

STN ISO 10013:2022
Systémy manažérstva kvality. Usmernenie na zdokumentované informácie
(01 0370) (sk)

ISO 10014:2021
Quality management systems – Managing an organization for quality results – Guidance for realizing financial and economic benefits

 

ČSN ISO 10014:2021
Systémy managementu kvality – Řízení organizace k výsledkům kvality – Návod k dosahování finančních a ekonomických přínosů
(01 0335), cz

STN ISO 10014:2023 
Systémy manažérstva kvality. Manažovanie výsledkov kvality organizácie. Návod na realizovanie finančných a ekonomických prínosov
(01 0371) (sk)

ISO 10015:2019  
Quality management - Guidelines for competence management and people development

 

ČSN ISO 10015:2020
Management kvality - Směrnice pro management kompetencí a rozvoj lidí
(01 0337) (en)

STN ISO 10015:2021 

Manažérstvo kvality. Návod na manažérstvo kompetentnosti a rozvoj pracovníkov
(01 0372) (sk)

ISO 10017:2021
Quality management – Guidance on statistical techniques for ISO 9001:2015

   

ČSN ISO 10017:2022
Management kvality - Návod ke statistickým technikám pro ISO 9001:2016
(01 0336) (cz)

STN ISO 10017:2023
Manažérstvo kvality. Usmernenie na štatistické techniky pre ISO 9001: 2015
(01 0317) (sk)

ISO 10018:2020
Quality management - Guidelines for people engagement

    STN ISO 10018:2023
Manažérstvo kvality. Usmernenie na zapojenie pracovníkov
(01 0373), sk

ISO 10019:2005
Guidelines for the selection of quality management system consultants and use of their services

 

ČSN ISO 10019:2005
Směrnice pro výběr poradců v systému managementu kvality a pro využívání jejich služeb
(01 0338) (cz)

STN ISO 10019:2005
Návod na výber konzultantov systémov manažérstva kvality a využívanie ich služieb
(01 0303) (sk)
Oprava O1:2024

ISO/TS 10020:2022
Quality management systems – Organizational change management – Processes

  ČSN P ISO/TS 10020:2023
Systémy managementu kvality – Management organizačních změn – Procesy
(01 0349), en
STN P ISO/TS 10020:2024
Systémy manažérstva kvality. Manažérstvo organizačných zmien. Procesy
(01 0305), sk

ISO 18091:2019
Quality management systems - Guidelines for the application of ISO 9001 in local government

  ČSN ISO 18091:2020
Systémy managementu kvality - Směrnice pro aplikování ISO 9001 v místní samosprávě
(01 0323) (cz)
STN ISO 18091:2022
Systémy manažérstva kvality. Návod na aplikáciu ISO 9001 v samospráve
(01 0341), sk

ISO/TS 54001:2019

Quality management systems - Particular requirements for the application of
ISO 9001:2015 for electoral organizations at all levels of government

     

ISO/DIS 54002
Quality management systems – Guidelines for the application of ISO 9001 in police organization

     

2) Audit QMS

ISO/TC 176
ISO/TMBG

CEN/SS F20

stav v ČSN
ČSN on-line

stav v STN
e-shop

ISO 19011:2018

V revizi:
ISO/CD 19011


EN ISO 19011:2018

ČSN EN ISO 19011:2019
Směrnice pro auditování systémů managementu
(01 0330) (cz)

STN EN ISO 19011:2019
Návod na auditovanie systémov manažérstva 
(01 0330) (sk/en)

We use cookies that make this site work. By using our services you agree to use them.More here I agree