ČSN ISO/IEC 20000-1 - Informační technologie - Management služeb - Část 1: Požadavky na systém managementu služeb
Stáhnout normu: | ČSN ISO/IEC 20000-1 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2019-10-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:20000:-1:ed-3:v1:en |
Třidící znak: | 369074 |
Obor: | Informační technika všeobecně a terminologie |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.1.13 cíl
výsledek, kterého se má dosáhnout
POZNÁMKA 1 k heslu Cíl může být strategický, taktický nebo operativní.
POZNÁMKA 2 k heslu Cíle se mohou vztahovat k různým oborům [např. cíle souvisící s financemi, zdravím a bezpečností, managementem služeb (3.2.22) a životním prostředím] a mohou se uplatňovat na různých úrovních [např. strategická úroveň, úroveň v celé organizaci, úroveň služby (3.2.15), projektu, produktu a procesu (3.1.18)].
POZNÁMKA 3 k heslu Cíl může být vyjádřen různými způsoby, např. jako zamýšlený výsledek, účel, provozní kritérium jako cíl managementu služeb nebo použitím jiných slov s obdobným významem (např. záměr, cíl nebo cílový stav).
POZNÁMKA 4 k heslu V kontextu SMS (3.2.23) jsou cíle managementu služeb stanovovány organizací v souladu s politikou (3.1.17) managementu služeb tak, aby se dosáhlo konkrétních výsledků.
POZNÁMKA 5 k heslu Původní definice Dodatku SL byla modifikována doplněním „managementem služeb“ a „služby“ k POZNÁMCE 2 k heslu.
3.1.13 objective
result to be achieved
Note 1 to entry: An objective can be strategic, tactical, or operational.
Note 2 to entry: Objectives can relate to different disciplines [such as financial, health and safety, service management (3.2.22) and environmental goals] and can apply at different levels [such as strategic, organization-wide, service (3.2.15), project, product and process (3.1.18)].
Note 3 to entry: An objective can be expressed in other ways, e.g. as an intended outcome, a purpose, an operational criterion, as a service management objective or by the use of other words with similar meaning (e.g. aim, goal, or target).
Note 4 to entry: In the context of an SMS (3.2.23), service management objectives are set by the organization, consistent with the service management policy (3.1.17), to achieve specific results.
Note 5 to entry: The original Annex SL definition has been modified by adding “service management” and “service” to Note 2 to entry.