Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN ISO/IEC 20000-1 - cíl

ČSN ISO/IEC 20000-1 - Informační technologie - Management služeb - Část 1: Požadavky na systém managementu služeb

Stáhnout normu: ČSN ISO/IEC 20000-1 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2019-10-01
Zdroj: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:20000:-1:ed-3:v1:en
Třidící znak: 369074
Obor: Informační technika všeobecně a terminologie
ICS:
  • 35.020 - Informační technologie (IT) obecně
  • 03.080.99 - Ostatní služby
Stav: Platná
Nahlásit chybu

3.1.13 cíl

výsledek, kterého se má dosáhnout

POZNÁMKA 1 k heslu Cíl může být strategický, taktický nebo operativní.

POZNÁMKA 2 k heslu Cíle se mohou vztahovat k různým oborům [např. cíle souvisící s financemi, zdravím a bezpečností, managementem služeb (3.2.22) a životním prostředím] a mohou se uplatňovat na různých úrovních [např. strategická úroveň, úroveň v celé organizaci, úroveň služby (3.2.15), projektu, produktu a procesu (3.1.18)].

POZNÁMKA 3 k heslu Cíl může být vyjádřen různými způsoby, např. jako zamýšlený výsledek, účel, provozní kritérium jako cíl managementu služeb nebo použitím jiných slov s obdobným významem (např. záměr, cíl nebo cílový stav).

POZNÁMKA 4 k heslu V kontextu SMS (3.2.23) jsou cíle managementu služeb stanovovány organizací v souladu s politikou (3.1.17) managementu služeb tak, aby se dosáhlo konkrétních výsledků.

POZNÁMKA 5 k heslu Původní definice Dodatku SL byla modifikována doplněním „managementem služeb“ a „služby“ k POZNÁMCE 2 k heslu.

3.1.13 objective

result to be achieved

Note 1 to entry: An objective can be strategic, tactical, or operational.

Note 2 to entry: Objectives can relate to different disciplines [such as financial, health and safety, service management (3.2.22) and environmental goals] and can apply at different levels [such as strategic, organization-wide, service (3.2.15), project, product and process (3.1.18)].

Note 3 to entry: An objective can be expressed in other ways, e.g. as an intended outcome, a purpose, an operational criterion, as a service management objective or by the use of other words with similar meaning (e.g. aim, goal, or target).

Note 4 to entry: In the context of an SMS (3.2.23), service management objectives are set by the organization, consistent with the service management policy (3.1.17), to achieve specific results.

Note 5 to entry: The original Annex SL definition has been modified by adding “service management” and “service” to Note 2 to entry.

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím