ČSN ISO/IEC 20000-1 - Informační technologie - Management služeb - Část 1: Požadavky na systém managementu služeb
Stáhnout normu: | ČSN ISO/IEC 20000-1 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2019-10-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:20000:-1:ed-3:v1:en |
Třidící znak: | 369074 |
Obor: | Informační technika všeobecně a terminologie |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.1.19 požadavek
potřeba nebo očekávání, které jsou stanoveny, jsou obvykle předpokládané nebo jsou povinné
POZNÁMKA 1 k heslu “Obvykle předpokládané“ znamená, že se jedná o zvyklost nebo běžnou praxi organizace (3.1.14) a zainteresovaných stran (3.1.8), že se uvažovaná potřeba nebo očekávání předpokládá.
POZNÁMKA 2 k heslu Specifikovaný požadavek je požadavek, který je stanoven například v dokumentovaných informacích (3.1.6).
POZNÁMKA 3 k heslu V kontextu SMS (3.2.23), jsou požadavky na služby (3.2.26) spíše dokumentované a sjednané než obecně předpokládané. Taktéž mohou existovat další požadavky, jako jsou zákonné a regulatorní požadavky.
POZNÁMKA 4 k heslu Původní definice Dodatku SL byla modifikována doplněním POZNÁMKY 3 k heslu.
3.1.19 requirement
need or expectation that is stated, generally implied or obligatory
Note 1 to entry: ”Generally implied” means that it is custom or common practice for the organization (3.1.14) and interested parties (3.1.8) that the need or expectation under consideration is implied.
Note 2 to entry: A specified requirement is one that is stated, for example, in documented information (3.1.6).
Note 3 to entry: In the context of an SMS (3.2.23), service requirements (3.2.26) are documented and agreed rather than generally implied. There can also be other requirements such as legal and regulatory requirements.
Note 4 to entry: The original Annex SL definition has been modified by adding Note 3 to entry.