ČSN ISO/IEC 20000-1 - Informační technologie - Management služeb - Část 1: Požadavky na systém managementu služeb
Stáhnout normu: | ČSN ISO/IEC 20000-1 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2019-10-01 |
Zdroj: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:20000:-1:ed-3:v1:en |
Třidící znak: | 369074 |
Obor: | Informační technika všeobecně a terminologie |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
3.1.1 audit
systematický, nezávislý a dokumentovaný proces (3.1.18) pro získání důkazu z auditu a pro jeho objektivní hodnocení s cílem stanovit rozsah, v němž jsou splněna kritéria auditu
POZNÁMKA 1 k heslu Audit může být interní (audit první stranou) nebo externí (audit druhou nebo třetí stranou) a může to být i kombinovaný audit (kombinující dva nebo více oborů).
POZNÁMKA 2 k heslu Interní audity jsou prováděny samotnou organizací (3.1.14) nebo externí stranou v jejím zastoupení.
POZNÁMKA 3 k heslu „Důkaz z auditu“ a „kritéria auditu“ jsou definovány v ISO 19011.
3.1.1 audit
systematic, independent and documented process (3.1.18) for obtaining audit evidence and evaluating it objectively to determine the extent to which the audit criteria are fulfilled
Note 1 to entry: An audit can be an internal audit (first party) or an external audit (second party or third party), and it can be a combined audit (combining two or more disciplines).
Note 2 to entry: An internal audit is conducted by the organization (3.1.14) itself, or by an external party on its behalf.
Note 3 to entry: “Audit evidence” and “audit criteria” are defined in ISO 19011.